Uudised

“Kui võtad, võta vett vahele!”

“Kui võtad, võta vett vahele!”

Hea baarmen, hea baariomanik!

 

Kutsume Teid osalema kampaanias „Kui võtad, võta vett vahele!“.

 

Kampaania eesmärgiks on propageerida vastutustundlikku alkoholi tarbimist, juhtida tähelepanu alkoholi liigtarbimise tendentsidele ühiskonnas ning pakkuda välja praktikat, mis aitaks liigtarbimist vähendada. Kampaania kutsub üles inimesi iga joodud alkoholiklaasi vahele jooma klaasi vett.

 

Juues alkohoolsete jookide vahele vett, tarbitakse alkoholi aeglasemalt, inimene suudab piiri pidada ega joo ennast väga lühikese ajaga pöördumatult purju. Vee joomine aitab võidelda ka vedelikukaotusega, mida alkoholitarbimine kaasa toob, ning järgmise päeva hommikuse kehva enesetundega.

 

Kampaania sisu:

 

Kuna kampaania eesmärgiks on kutsuda inimesi üles iga joodud alkoholiklaasi vahele jooma klaasi vett, siis peaks kliendil olema võimalus saada ka baaris alkohoolse joogi kõrvale joogivett. Teie enda otsustada on, kas pakute kliendile vett klaasikaupa, toote lauda veekannu või asetate kannu koos klaasidega kindlasse ja nähtavasse kohta, kust kliendid saavad endale ise vett võtta – oluline on, et kliendil oleks võimalik saada tasuta kraanivett.

 

Miks kampaanias osaleda?

 

1.       Vastutustundlikus alkoholitarbimise kampaanias osalemine annab sõnumi oma kliendist hoolimisest, näitab sotsiaalset vastutustundlikkust ning väärtustab kliendisuhet.

2.       Kliendid püsivad rahulikumas tempos alkoholi juues kauem heatujulised ja mõistlikud. Purju jäänud klient võib häirida teisi külastajaid ning põhjustada muid probleeme. Baaris on meeldivam õhkkond.

3.       Järgmise hommiku parem enesetunne tekitab eelneva õhtu ajaveetmiskohaga positiivse assotsiatsiooni.

 

Kampaanias osalemisega ei kaasne kulu, kõik kampaaniamaterjalid ning reklaam on korraldajate poolt, k.a reklaambrošüürid laudadel. Ettevõttele kaasneb väike ajakulu seoses veeklaaside kokkukorjamise ja pesuga ning kraanivee enda hind, kuid usume, et need on võrreldes mainekasuga marginaalsed kulud. Kampaanias osalevad baarid, kohvikud ja meelelahustusasutused saavad vastutustundlike ja turvaliste äridena ära märgitud.

 

Aktiivne kampaaniaperiood on märts-aprill 2017.

 

 

Kampaaniat veavad Alkoholitootjate ja Maaletoojate Liit, mis koondab enda alla Eesti juhtivad alkoholifirmad (Prike, Liviko, Altia, Pernod Ricard, Tridens, Remedia, Amber Distribution, Coca Cola HBC, Estonian Spirit, Avallone, Brown-Forman) ning Eesti Baarmenite Assotsiatsioon.

 

Anna palun hiljemalt 13. jaanuariks e-aadressil info@barman.ee teada, kas Sinu baar/kohvik/lounge jm osaleb kampaanias – siis teavad kampaania vedajad Sinu vastutustundlikku baari vastava kampaaniamaterjaliga (trükised, kleebised, kannud jm) varustada.

 

Samuti koolitame kampaania läbiviimiseks välja kõneisikud, kes oskavad veekampaania olemust nii oma töökohas kui ka avalikkusele ja vajadusel meedias veenvalt ja ladusalt põhjendada ning sel teemal ka koolitusi läbi viia. Kui tunned valmisolekut olema ses valdkonnas kõneisik, anna ka sellest meile teada.

 

Oleme hoolivad ja vastutustundlikud!

 

Tänuga tervitades

 

 

Margit Kikas

EBA president