Uudised

Liviko juhataja Janek Kalvi: Ei ole mõtet alkoholitootjaid ühte ja terviseedendajaid teise kaevikusse suruda

Liviko juhataja Janek Kalvi: Ei ole mõtet alkoholitootjaid ühte ja terviseedendajaid teise kaevikusse suruda

Alkoholitootjate ja maaletoojate liidu algatatud vastutustundliku
alkoholitarbimise kampaania „Kui võtad, võta vett vahele!“ avaüritusel
toimunud debatis “Kuidas arendada Eesti alkoholitarbimise kultuuri?” sõnas
AS Liviko juhataja Janek Kalvi, et tihti surutakse alkoholitootjad ühte ja
terviseedendajad teise kaevikkus ja siis nad muudkui tulistavad vastastikku
üksteist, kuigi tegutseda tuleks ühiselt.

 

„Alkoholitootjad soovivad tegelikult sama asja kui terviseedendajad:
alkoholitarbimise kultuuri paranemist. Selleks oleks vaja läbi viia
uuringuid, et välja selgitada, miks ja mis olukordades inimesed joovad, miks
Eestis tarbitakse nii palju alkoholi,“ selgitas alkoholitootjate seisukohti
AS Liviko juhataja Janek Kalvi.

 

Debatis “Kuidas arendada Eesti alkoholitarbimise kultuuri?” osalesid
Riigikogu liige Yoko Alender, AS Liviko juhataja Janek Kalvi ja Terve Eesti
SA koolitusjuht Triin Sokk.

 

„Mul ei ole küll täpset informatsiooni, et selliseid uuringuid oleks läbi
viidud, aga erinevates vestlustes on avanenud järgmine pilt: Eestis joovad
mehed ja naised enamasti eraldi, mehed joovad tavaliselt saunas ja kalal
käies, garaažis nokitsedes. Sellistes olukordades juuakse enamasti kanget
alkoholi,“ tõdes Terve Eesti SA koolitusjuht Triin Sokk.

 

„Mina võrdleksin meie alkoholitarbimise kultuuri emotsioonidega. Emotsioonid
on kõigil inimestel ja me laseme neil avalduda või mitte avalduda vastavalt
oma kasvatusele ja kultuuriruumile. Eestis on joobes inimesele palju rohkem
lubatud ja sellele ei vaadata viltu, sest alkoholitarbimise kultuur alles
areneb,“ sõnas Riigikogu liige Yoko Alender.

 

„Tegelikult inimesed teavad, kuidas on õige käituda, aga nad ei käitu nõnda.
Siin ma näen olulist rolli sotsiaalkampaaniatel, mis kordavad kogu aeg neid
asju üle kuni need muutuvad normaalseks. Praegu on sotsiaalkampaaniate mõju
võib-olla liiga nõrk,“ selgitas Terve Eesti SA koolitusjuht Triin Sokk.

 

„Alkoholitarbimisest rääkides me peaksime vältima mustvalget lähenemist,
joon – ei joo, sest tegelikult on enamus inimesi seal vahepeal,“ rääkis
Riigikogu liige Yoko Alender.

 

„Vastutustundlik alkoholitarbimine ei teki üleöö. Ma võrdleks seda taimega,
mis vajab kastmist ja muud hooldust ja see protsess võib väga aeglane olla,
aga lõpuks rõõmustab ta paljusid,“ ütles alkoholitootjate seisukohti AS
Liviko juhataja Janek Kalvi.

 

1.märtsist alustasid kaubandusketid ja meelelahutus- ja toitlustusasutused
vastutustundliku alkoholitarbimise kampaaniat “Kui võtad, võta vett
vahele!”. Alkoholitootjate ja maaletoojate liidu algatatud kampaania kutsub
inimesi üles iga tarbitud alkoholiklaasi vahele jooma klaasi vett.
Alkoholile vee vahele joomine aeglustab alkoholi tarbimise tempot ning aitab
vältida olukordi, kus inimesed alkohoolseid jooke liiga kiiresti tarvitades
ruttu purju jäävad.

 

Alkoholitootjate ja maaletoojate liidu algatatud kampaaniaga on juba
liitunud ligi 50 baari, kus klientidele alkoholi kõrvale kampaaniaperioodile
tasuta vett pakutakse ja viis suurt kaubandusketti, kus alkohoolsed joogid
kannavad kampaaniasõnumiga kaelarääkijaid.

Kampaania kodulehekülg: http://jootargalt.ee/>

Pilt Rait Tuulas